Friday, March 21, 2008

عن ماذا اكتب
عنا اخطائي كما قلت من قبل

لا انتظروا ليست اخطائي دائما
ان الخطأ ليس من ممتلكاتي الشخصيه بالتالي ليس مقصورا علي وحدي

حسنا سنبدأ الحوار

من يشعر اني لا اقدم له جديدا فليرحل من الأن

من يريد الجلوس فليجلس معي

اقتربوا مني

سأبدأ السرد

سأحكي القصه من اول لحظه

في البدء لم اكن اعرف اني املك هذه المقدره نعم كنت اتمنى ان يكون لدي قدرات خارقه مثل اي طفل يشاهد سوبر مان
لكني حين كبرت قليلا تعلمت ان الخوارق والقدرات ليست منحصره في الطيران فلدي انا ايضا قدرات اجيدها اكتسبتها بحكم الظروف
فأنا اكذب
وسأقنعك بكذبي

وانا اكذب اكثر ما اكذب على النساء
والجميل في الأمر انهم يصدقونني

يضعون ثقتهم فيي

حسنا سيكون عملي اللذي سأعيش منه هو عمل يحتاج الى الكذب وخصوصا الكذب على النساء

ترى ما هو هذا العمل الذي سيناسبني

فكروا معي
ساعدوني ربما استطعت ان اجني منه ثروه كبيره

لا تحرموني من ثروتي

لا تأخذوا مني قدراتي


اجيبوني

7 comments:

MAKSOFA said...

تصدقني أذا قلت لك أن ماقلته ليس مفاجأة لي

انا مذنب said...

من قرائتي لمدونتك ومتابعتي لردودك على مدونين اخرين
اقدر اقولك اني مصدق جدا انك اذكى من ان كلامي ده يفاجئك

اشكرك على زيارتك الجميله

لكي مني كل التحيه

Soooo said...

كل ابن آدم خطاء .. وخير الخطاؤون التوابون
من لم يكن منكم بخطيئة فليرمها بحجر
----
كلنا فينا عيوب
ومش عيب اننا نعترف بعيوبنا
العيب بجد .. اننا مانحاولش نصلح من نفسنا
ومش هقولك حرام ولا حلال
لأ
عشان الانسان اللي جواه انسانيه ومشاعر بجد .. لازم يحاول يحسن من نفسه
ونصيحتي ليك
ولنفسي انا كمان
ولكل اي حد حد في اي حته
قبل ماتعمل اي حاجه .. تخيل انك هتعملها قدام ربنا


متابع مدونتك
ومواضيعك




سلاموووووووووووز

سمية said...

منذ زمن بعيد و انا اتمنى ان اتعرف على هذه النوعية من البشر


عذرا لم اقصد اي شئ له معنى يسئ لك

ولكن هذه هى الشخصية الوحيدة التى لم اقابلها ابدا ف حياتى

وليتنى قابلتها من ذى قبل

تحياتى
سميةلطفى

Sara said...

انا زي سمية بشوف من بعيد نوعية الرجال دول وبفضل بعيد مبقربش عشان عارفة اللى هيحصل
لكن الاصعب ان الواحدة تقع في واحد منهم وهي مامنة ومش مخونة ومش تعرف انه من النوعية دول ساعتها يبقى هو ساعتها نجح جدا

انا مذنب said...

sooo

أخي الكريم
انا معجب جدا جدا باسلوبك في الكتابه ومتابعه من فتره كبيره على فكره

اما عن كلامك فمعك كل الحق
كلنا لينا اخطاء
وانا في الواقع العملي مبكونش بالسوء ده انا بحاول هنا في المدونه اني ارسم شخصيه خياليه في اسوأ ما رايت في كل البشر وعلى رأسهم انا نفسي لأني اكيد في جوايا اخطاء كتير مش دعوه للفساد ولا حاجه لكن علشان نشوف الصوره من وجهة نظر الشرير بتاع القصه وبالتالي مش هتفضل كتاباتي دايما عنيفه ومؤذيه كده يعني
انا ناوي اكتب لما الشرير ينجرح برده او يتغدر بيه ويجرب هو كمان
بس استنى عليا لم الناس تكره الشخصيه دي قوي علشان انزل بالحته بتاعة انه يتظلم هو كمان واشوف رد فعل الناس هيتعاطفوا ولا هيشمتوا فيه

يعني اهي تجربه وعايز اعيشها
سعيد جدا بتعليقك وبكلامك

سلاااااااااااااااااااااااااام

انا مذنب said...

سميه لطفي

عزيزيتي
لو قراتي ردي على سوو لفهمتي الموقف

ولكن من قرائتي انا لمدونتك شعرت اني اقف امام احدى الضحايا لم يكن من بين ضحاياي ان كان لي يعني ضحايا شخص مثلك
احترم رايك ولا اغضب بسرعه على فكره من اي كلام
شكرا لمرورك
ونوريني لعلكي ان اقتربتي من الذئاب تعلمتي كيف تهزميهم او على الأقل تنجي بحياتك منهم

لكي مني كل التحيه

------------------

ساره

اذا كنتي مثل سميه فلكي مني كل تحيه
واتمنى ان تفهمي معنى قولي

وانا شايف ان معاكي حق متقربيش من مثل هذه النوعيه من البشر مادمتي غير قادره على القتال العنيف

تحياتي
لكي مني كل التحيه